Skip to main content
  • Widok na miasto i smog
    "Uchwała antysmogowa" - kiedy należy wymienić posiadany kocioł, piec lub kominek?
    Od 1 września 2017 r. na terenie województwa śląskiego obowiązuje Uchwała NR V/36/1/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 7 kwietnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa śląsk...
  • Widok na pracowników demontujących azbest na dachu
    Usuwanie azbestu z terenu gminy w 2024 r.
    Gmina Mierzęcice po raz kolejny planuje złożenie wniosku do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach (WFOŚiGW w Katowicach) w ramach programu „Ogólnopolski program...
  • Baner informujący o spotkaniach z ecodoradcą
    Spotkania z ekodoradcą w kwietniu - zmiana terminu
    Zapraszamy serdecznie na spotkania z ekodoradcą, które odbędą się w następujących terminach: 3 kwietnia 2024 r. w godzinach 9:00 - 14:00 26 kwietnia 2024 r. w godzinach 9:00 - 14:00 NOWY TER...
  • Aplikcja Eco Mierzęcice
    Aplikcja Eco Mierzęcice

    Harmonogram odbioru odpadów oraz powiadomienia w Twoim telefonie...

  • System Informacji Przestrzennej

    System Informacji Przestrzennej Gminy Mierzęcice oraz ewidencja gminnych zbiorów i usług danych przestrzennych

  • Wspieraj lokalnie w Gminie Mierzęcice

    Zachęcamy mieszkanki i mieszkańców do korzystania z programu i wspierania naszych lokalnych organizacji. Rozliczanie podatku w miejscu zamieszkania wpływa na jego rozwój i lepszą jakość życia.


10 październik 2018

Wycieczka klas trzecich mierzęcickiego gimnazjum do Pałacu Młodzieży w Katowicach

Miniatura - logo artykułu26 września odbyła się wycieczka klas trzecich gimnazjum do Pałacu Młodzieży w Katowicach w ramach projektu „Moja szkoła Gimnazjum im. Czesława Miłosza w Mierzęcicach moją szansą” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego.


Podczas wycieczki uczniowie uczestniczyli w ćwiczeniach laboratoryjnych z fizyki i chemii. W trakcie zajęć z fizyki młodzież obserwowała podstawowe prawa i zjawiska optyczne. Nie zabrakło soczewek, luster, pryzmatów. Uczniowie wykonali również doświadczenie, którego celem było wyznaczenie ogniskowej soczewki skupiającej.

Na zajęciach z biologii, uczniowie zapoznali się z budową komórki roślinnej oraz budową i działaniem mikroskopu. Mogli samodzielnie wykonać preparat oraz obejrzeć go pod mikroskopem. Poznali tajniki wykonywania rysunku biologicznego, przeprowadzili eksperyment na żywej komórce, a także obserwowali taniec chloroplastów i szukali igieł - ale nie w stogu siana, lecz w soku z aloesu.

Pracy było dużo, ale zajęcia były bardzo ciekawe i czas minął szybko. Doświadczenia te ułatwiły uczniom zrozumienie elementów optyki oraz budowy komórki.