Skip to main content
  • Widok na miasto i smog
    "Uchwała antysmogowa" - kiedy należy wymienić posiadany kocioł, piec lub kominek?
    Od 1 września 2017 r. na terenie województwa śląskiego obowiązuje Uchwała NR V/36/1/2017 Sejmiku Województwa Śląskiego z dnia 7 kwietnia 2017 r. w sprawie wprowadzenia na obszarze województwa śląsk...
  • Baner informujący o spotkaniach z ecodoradcą
    Nadchodzące dyżury ekodoradcy
    Zapraszamy serdecznie na nadchodzące dyżury ekodoradcy, które odbędą się w następujących terminach: 6 czerwca 2025 r. w godzinach 9:00 – 14:00, 13 czerwca 2025 r. w godzinach 9:00 – 14:00. ...
  • Baner informujący o realizacji zadania Aktualizacja inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest na terenie Gminy Mierzęcice
    Ruszyła kolejna edycja Mojego Prądu – programu dofinansowań do mikroinstalacji fotowoltaicznych
    Mój Prąd to niezwykle popularny program umożliwiający otrzymanie dofinansowania na zakup fotowoltaiki oraz towarzyszących jej urządzeń. Kolejne edycje programu (a było ich już pięć) cieszą się dużą...
  • Aplikcja Eco Mierzęcice
    Aplikcja Eco Mierzęcice

    Harmonogram odbioru odpadów oraz powiadomienia w Twoim telefonie...

  • System Informacji Przestrzennej

    System Informacji Przestrzennej Gminy Mierzęcice oraz ewidencja gminnych zbiorów i usług danych przestrzennych


09 czerwiec 2025

Kolejne już zagraniczne szkolenie nauczycieli języków obcych w zakresie stosowania AI i IT w nauczaniu

W ramach akredytacji Erasmus + 2023-1-PL01-KA120-SCH-000185465 dwie nauczycielki języków obcych – p. Monika Naglik oraz p. Maria Śliż uczestniczyły w specjalistycznym szkoleniu „Teaching with AI: Tools and Techniques” zorganizowanym przez portugalską szkołę „Learning Together” w dniach 11 -16 maja.

W marcu bieżącego roku - p. J. Wołowiec oraz p. K. Łozińska- Jach także uczestniczyły w podobnym szkoleniu, ale w Hiszpanii.

Portugalskie szkolenie pozwoliło uczestnikom poznać praktyczne sposoby wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) oraz nowoczesnych technologii informatycznych w edukacji na poziomie szkoły podstawowej. Podczas zajęć skupiono się na nowoczesnym modelu pedagogicznym, który łączy wsparcie procesu dydaktycznego z indywidualnym podejściem do każdego ucznia.

Szkolenie podkreślało znaczenie indywidualizacji procesu nauczania oraz rozwijania kompetencji przyszłości u uczniów, takich jak kreatywność, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, a także umiejętność efektywnej pracy narzędziami IT.

Dzięki temu nauczyciele będą mogli lepiej dostosowywać metody pracy do potrzeb uczniów i wyzwań współczesnego świata cyfrowego. W trakcie kursu uczestnicy mieli możliwość wymiany doświadczeń z nauczycielami z innych krajów – w gronie uczestników znaleźli się pedagodzy z Hiszpanii, Niemiec, Węgier, Włoch. To międzynarodowe grono wzbogaciło treści szkolenia o różnorodne perspektywy i metody nauczania wykorzystywane w poszczególnych państwach.

Jednym z najciekawszych elementów zajęć było zapoznanie się z zaawansowanymi narzędziami AI, takimi jak DeepSeek, Qwen (Alibaba), Claude, Krea AI, Gemini (Google) czy Microsoft Copilot. Nauczyciele odkrywali, jak można je wykorzystywać do wspierania procesu nauczania – od tworzenia materiałów edukacyjnych po indywidualne podejście do uczniów z różnorodnymi wyzwaniami.

Szkolenie było nie tylko źródłem nowej wiedzy, ale także inspiracją do dalszego rozwoju zawodowego i wprowadzania innowacyjnych metod pracy w naszej szkole. Spotkanie w międzynarodowym gronie to także okazja do nawiązania współpracy ze szkołami z innych państw.

Szkolenie zostało sfinansowane ze środków UE. Wyrażone poglądy i opinie są jedynie opiniami autora lub autorów i niekoniecznie odzwierciedlają poglądy i opinie Unii Europejskiej lub Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji. Unia Europejska ani podmiot udzielający dotacji nie ponoszą za nie odpowiedzialności.

Flaga uni europejskiej z opisem Dofinansowane przez Unię Europejską

 

Zdjęcie przedstawia konferencję